Kolejne produkty ze znakiem PDŻ - Poznaj Dobrą Żywność

Kolejne produkty ze znakiem PDŻ - Poznaj Dobrą Żywność

– Produkty ze znakiem Poznaj Dobrą Żywność to naprawdę dobra żywność, to żywność najwyższej jakości – powiedział minister Jan Krzysztof Ardanowski podczas Gali PDŻ, która odbyła się jako impreza towarzysząca targom Polagra Food.

Jednocześnie szef resortu rolnictwa zwrócił uwagę, że rolnictwo to skomplikowany system naczyń połączonych, w którym uczestniczą firmy zaopatrujące producentów rolnych, doradcy, przetwórcy, handel i dystrybucja.

– Wykorzystanie szans naszego rolnictwa zależy od wspólnej pracy, wspólnego działania. Istotne jest to, aby cena, którą ostatecznie płaci konsument, cały zysk był sprawiedliwie dzielony pomiędzy wszystkich uczestników łańcucha żywnościowego – stwierdził minister Ardanowski.

Znaki PDŻ – Poznaj Dobrą Żywność otrzymały 163 produkty wytwarzane przez 49 przedsiębiorców. Wyróżnienia wręczał minister Jan Krzysztof Ardanowski wraz z sekretarzem stanu Szymonem Giżyńskim. 

– Produkty z tym znakiem zasługują na to, aby je wyszukiwać na półkach sklepowych – podkreślił minister.

Obecnie znakiem Poznaj Dobrą Żywność wyróżnionych jest 478 produktów produkowanych przez 106 przedsiębiorstw sektora rolno-spożywczego.

Program Poznaj Dobrą Żywność to program Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, który od lat służy informowaniu konsumentów o produktach żywnościowych wysokiej jakości. Jego celem jest motywowanie producentów i przetwórców żywności do podnoszenia jakości swoich wyrobów.

Głównym celem Programu PDŻ – Poznaj Dobrą Żywność jest informowanie o wysokiej jakości produktów żywnościowych. Udział w Programie jest dobrowolny. Mogą w nim uczestniczyć przedsiębiorcy państw członkowskich Unii Europejskiej.

Znak PDŻ – Poznaj Dobrą Żywność przyznawany jest tylko wyrobom, które spełniają kryteria, opracowane przez Kolegium Naukowe ds. jakości produktów żywnościowych.

Oznaczenie znakiem jakości PDŻ – Poznaj Dobrą Żywność jest informacją, która ma pomagać konsumentowi w wyborze odpowiedniego dla niego produktu. Ma ono na celu również podnoszenie zaufania konsumenta do produktu żywnościowego poprzez informację o jego wysokiej i stabilnej jakości.

Źródło: MR i RW

Udostępnij artykuł